Webová analytika - cesta ke zvýšení konverzí - Online marketing - Standa Vavřík

Přejít na obsah

Webová analytika - cesta ke zvýšení konverzí

Standa Vavřík
Vytvořil v Webová analytika ·
Webová analytika je nástroj, který vám umožní měřit chování potencionálních klientů na webu. Celkem přesně Vám ukáže vše co budete potřebovat ke zvýšení prodeje. Velmi dobrý nástroj na měření chování na webu či eshopu jsou vizuální "teplotní" mapy. Jde celkem u nás o nový nástroj, ale pro mne jako obchodníka bych řekl ještě více důležitější než statistiky návštěvnosti. Líbí se mi možnost vidět detailní chování na konkrétní stránce, která místa stránky je zajímá a zda se chovají přesně jak jsem stránku připravil.
 
  • Google Analytics (GA)
 
Google Analytics je silný nástroj na kontrolu chování potencionálního zákazníka. Výhodou je, že je zdarma a snadno implementovaný na weby, eshopy, blogy a podobně. Což pro mne jako obchodníka je důležité v nastavování dalších kampaní, cílení na prodej produktů a služeb? Co umí měřit? Časový pohled na data návštěvnosti, ať už v reálném čase nebo v období historie. Cílové publikum na stránce rozpozná, jestli je návštěvník nový, či se už na web vrací. Měřící akviziční část rozpozná, odkud potencionální klienti přicházejí, jinými slovy na co klikli a odkud byli přesměrováni. Statistika chování ukáže, jak přesně sledují stránky, které stránky jsou oblíbené a zda udělali nějakou požadovanou akci.

 
  • Heatmapy

Jde o tzv. měření webu pomocí teplotních map. Jde celkem o novou, ale pro obchodníky velmi důležitou měřící metodu. Podobně jako v Google Analytics, vložíte měřící kód na stránku, kterou potřebujete měřit. Oproti statistikám a tabulkám uvidíte chování a cestu myši u potencionálních klientů. Toto měření a správně rozvržení stránky, Vám může zvednout konverzní prodeje o desítky procent. Uvedu příklad. Na jedné webové stránce byla vedle tlačítka koupit informace o všeobecných podmínkách nákupu. Tento krok byl z analýzy HEATMAPY nesprávný, protože podstatná část potencionálních zákazníků kteří se rozhodovali o koupi ještě před kliknutím na tlačítko „koupit“, nakonec klikalo na všeobecné podmínky prodeje. Tyto nutné informace zákazníka odradili a odešli ze stránky jinam. Přesunutím informaci o všeobecných podmínkách nákupu do patičky webu a následně po odeslání objednávky jako příloha k objednávce se zvýšil počet objednávek.

  • Video nahrávky chování návštěvníků webu

Online nástroje na přímé nahrávání chování návštěvníků na webu. Tyto nástroje Vám pomohou odhalit chyby na webu či e-shopu. Zjistíte, proč se například nedokončují objednávky, nebo proč návštěvníci neudělají akci, kterou od nich požadujete. Například vyplnili poptávkový formulář, v jaký moment přestávají sledovat video, proč odcházejí ze stránek, nebo proč nedokončí objednávku. Nástroje umí sledovat IP adresy návštěvníků, takže vidíte, odkud vaši návštěvníci přicházejí.

Potřebujete pomoci s nastavením webové analitiky? Napište mi do komentáře. Pomohu Vám.


[image:image-0]


Bez komentářů


Online marketing je cesta, jak se dostat do hlav zákazníků.
Stanislav Vavřík
Havířov
73601
Mob: 725 917 376
e-mail: info@standavavrik.cz
Copyright © 2010 – 2017 standavavrik.cz
Návrat na obsah