Sociální sítě v praxi - Online marketing - Standa Vavřík

Přejít na obsah

Sociální sítě v praxi

Standa Vavřík
Vytvořil v Sociální sítě ·

Facebook je nejrozšířenější sociální síti na které tráví v dnešní době  více jak 4 miliardy lidí. To znamená, že 2 ze 3 osob je aktivní na této  sociální síti. A to už je velký prodejní potenciál. V průměru stráví  čeští respondenti na internetu denně více jak 2 hodiny svého osobního  času.

Proč využít Facebook pro prodej?

    • Nejefektivnější cílená reklama
    • Dynamický nástroj na získávání emailových adres
    • Tvoření reklamy podle zájmu uživatelů
    • Propagace webových stránek
    • Marketingový nástroj pro obchodníky

Další sociální sítě, které se hodí pro propagaci:

YouTube

    • Za  rok minulý rok se YouTube stalo druhou nejrozšířenější sociální síti v  ČR. Jeho síla není ani tak ve videích, které na něm najdete. Ale je to  silná vazba na společnost Google. Díky tomu jsou videa na Google často  zobrazována ve výsledcích vyhledávačů. Máte-li video na úvodní stránce,  na kterou cílíte SEO optimalizaci a propojíte tuto optimalizaci s  YouTube, dosáhnete lepších výsledků ve vyhledávání. Google automaticky  propojuje vaše stránky s YouTube kanálem. Ve výsledcích na Google nebude  vidět jen vaše firma a základní texty, ale bude zde i vaše video. Podle  statistiky je lepší být ve vyhledávači na 5 – 10 místě s videem z  youtube, než se tlačit na první místo. Anebo platit za drahý proklik.

Google+

    • Google+ se stala v roce 2014 skokanem roku. Jde o nejrychlejší rostoucí sociální sít a šlape na paty Facebooku a YouTube.  Opět za tím stojí silná vazba na společnost Google. Díky propojení  firemní vizitky na Google mapy a v podstatě nutnost mít při založení  účtu na gmailu „Google+“, si lidé zvykají na tuto síť. Předpokládá se,  že nedosáhne potenciálu Facebooku, ale postupně se stává další firemní  prezentaci. Blogeři a v podstatě mnohé firmy pochopili,  že pravidelným uveřejňováním informací na Google+ stránce získavají  další prokliky na svůj web. Google+ ještě neřekl poslední slovo. Má  předpoklad stát se specifickou síti, která bude odlišná od facebooku a  twitteru. Mít svou vizitku na Google+ a blogovat postřehy své firmy Vám  může nahradit  samostatný Blog na webové stránce. Opět jde z pohledu  obchodníka a nástroj na získávání kontaktů na potencionální klienty.  Určitě si založte Google+ a webovou stránku.

Instagram

    • Tato  sociální sít toho zdánlivě nic moc neumí. Jen sdílí fotky. A to je tak  jediné co si nezasvěcený uživatel internetu pomyslí o této sociální  síti. Ti zasvěcení chápou, že Instagram je podpůrnou aplikací Facebooku a  pomáhá ve sdílení a propagaci Facebooku. A to je pro obchodníky dobrá  zpráva. Dokonce je Instagram ve světě populárnější než Twitter. V roce  2015 dělá Facebook velké změny ve své politice placené reklamy. Postupně  začne některé účty na Facebooku blokovat, protože cílem Facebooku je  mít cílenější reklamu. A právě firemní Instagram propojen na firemní  Facebook působí u Facebooku větší důvěru. Budovat si firemní značku,  firemní image je jistě správné. Dávejte firemní prezentace jako fotky na  Instagram a pravidelně je uveřejňujte na firemním Facebooku. Využívejte  nástroje na Infografiku, kde pomocí obrázků budete sdílet příběhy či  propagovat nové produkty. V roce 2014 Instagram rostl 15x více než  Facebook a dokonce 25x více než Twitter.

Linkedln

    • Linkedln  je chápana jako sociální síť kde se lidé přihlásí kvůli hledání práce.  Již dávno tomu tak není.  Linkedln je efektivní pro obchodníky v  nalezení potenciálních obchodních partnerů. Na síti jsou převážně lidé,  kteří se chtějí někde nebo někam posunout. Nabízejí své služby a  zkušenosti. Tato síť je vhodná pro nalezení affiliate partnerů pro vaše  projekty. Linkedln je prostorem pro budování značky vaši společnosti.  Správným propojením Linkedlnu vám dovolí propojit se jen s těmi, kteří  ve vaši profesi či oboru spolupracují. To facebook nedokáže. Správným  cílením můžete sledovat vaši konkurenci a odlišit se od nich. (Ne je  kopírovat!!) Uveřejňujte na svém profilu kvalitní informace a pomáhejte  druhým v jejich rozvoji. Zapojte se do zájmových skupin a do řízených  diskuzí. O využití Linkedln ještě uslyšíme.

Twitter

    • Twitter  je sociální síť která je tak trochu chatem aktuálního dění ve  společnosti, v médiích a specializovaných diskuzích. Mít Twitter je  „In“. Podívejme se na tuto sít z pohledu obchodu. Na Twitteru jsou  převážně seriozní lidé. Vždyť už i papež a anglická královna si „pípli“.  Použít Twitter jako přímý marketingový nástroj je složitější. Spíše se  kloním k tomu, abyste přistupovali k Twitteru jako k síti Linkedln.  Propojujte se ze zajímavými lidmi, zapojte se do diskuzí z vašeho oboru,  hledejte potencionální klienty anebo sledujte konkurenci.




Bez komentářů


Online marketing je cesta, jak se dostat do hlav zákazníků.
Stanislav Vavřík
Havířov
73601
Mob: 725 917 376
e-mail: info@standavavrik.cz
Copyright © 2010 – 2017 standavavrik.cz
Návrat na obsah